Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Virena Ky:n verkkokauppaa osoitteessa www.virena.fi. Tilatessaan tuotteita Virenan verkkokaupasta käyttäjä sitoutuu näihin ehtoihin.
Virena Ky:n yhteystiedot ovat seuraavat:
Virena Ky (Y-tunnus: 2208455-9) Ratsumestarintie 27 as 2 59800 Kesälahti
Voit tehdä ostoksia verkkokaupassa mikäli olet yli 18-vuotias.
Tehtyäsi tilauksen ja hyväksyttyäsi tilaus- ja toimitusehdot, saat sitovan tilausvahvistuksen tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
Tilaaja on itse vastuussa oman tilinsä ja salasanansa käytöstä ja niiden huolellisesta säilyttämisestä. Tilaaja sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat tiedot.
Verkkokaupan sisältö (mukaanlukien piirrokset, kuvat, äänet, filmit, grafiikka ja teksti) on Virena Ky:n omaisuutta ja sitä suojaa tekijänoikeus ja muut immateriaalioikeudet. Käyttäjällä ei ole oikeutta ladata, muokata, siirtää, välittää, kopioida tai myydä verkkokaupan sisältöä tai osaa siitä ilman Virena Ky:n etukäteen myöntämää kirjallista lupaa. Käyttäjällä on oikeus tulostaa ja ladata nämä ehdot henkilökohtaiseen käyttöönsä.
Virena Ky:n verkkosivujen käyttöehdot koskevat myös verkkokauppaa.
Maksutavat
Maksutavat
Maksuehdot
Verkkokaupassamme köytetään Stripe -maksukäytävää, joka on sinulle turvallinen maksutapa.
Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.
Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Stripen kautta tarjoaa Klarna.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Hinnat
Tuotteen hinta on se hinta, joka tuotteen kohdalla näkyy tilaushetkellä verkkokaupassa.
Toimitus- ja käsittelykulut ovat kotimaan toimituksissa alkaen 3,90 € tilausta kohden. Lopullinen toimitushinta pakkaus-ja toimitustavasta riippuen ilmoitetaan kassalla. Noutotilaukset myymälästä ovat ilmaisia. Kulut näkyvät ostoskorissa.
Ulkomaille menevistä tilauksista peritään tilauskohtaisia toimitus- ja käsittelykuluja seuraavasti: 15 € (EU:n sisäiset toimitukset) ja 19 € (EU:n ulkopuoliset toimitukset).
Mikäli tuotteet toimitetaan EU:n ulkopuolelle, on käyttäjä vastuussa mahdollisista tullaus-, tuonti- tai muista maksuista. Tullauskäytännöt vaihtelevat maittain. Lisätietoja saat paikallisesta tullipisteestä. Mikäli tuote pitää tullata, on tilaaja vastuussa kaikista siihen liittyvistä kuluista sekä ymmärtää, että tullaus voi aiheuttaa viivettä alkuperäiseen toimitusaika-arvioon.
Toimitusaika
Käsittelemme saapuneet tilaukset kolmen (3) työpäivän aikana. Toimitusaika riippuu tuotteesta, sen saatavuudesta, valitusta toimitustavasta sekä toimitusosoitteesta. Kotimaan toimituksiin valittavissa olevat toimitustavat ovat:
Postipaketti. Paketti toimitetaan päiväpostin mukana tilaajan postiluukkuun tai -laatikkoon (3-5 arkipäivää tilauksesta). Jos paketti on liian iso, se toimitetaan noudettavaksi lähimpään postiin ja paketin saapumisesta lähetetään tekstiviesti. Lähetyksessä on seurantakoodi. Huomaathan, että elintarvikkeet ja helposti särkyvät tuotteet pakataan korkeaan toimituspakkaukseen, jolloin pakettia ei voida jaella postiluukkuun. Paketti on silloin noudettavissä lähimmästä Postin toimipisteestä.
Nouto Kauppiaan omasta myyntipisteestä. Paketti on valittavissa noudettavaksi Kauppiaan toimipisteistä. Tilaajalle lähetetään tekstiviesti kun paketti on noudettavissa. Paketin voi noutaa myymälän aukioloaikoina henkilöllisyytensä todistamalla.
Kun Kauppias postittaa tilauksen, Tilaaja saa tilauksen yhteydessä antamaansa sähköpostiosoitteeseen linkin tilauksen kulun seuraamista varten.
Mikäli tuote ei saavu kohtuullisessa aikataulussa eikä Kauppiaan asiakaspalvelu ole ottanut yhteyttä Tilaajaan, pyydämme ottamaan yhteyttä Virena Ky:n asiakaspalveluun info@virena.fi tai puh. 040-7301300.
Tilauksen peruuttaminen ja tuotepalautukset
Tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus mikäli tilausta ei ole vielä toimitettu. Mikäli tilaaja haluaa peruuttaa tilauksensa, tulee hänen olla yhteydessä Porukan Kauppiaan asiakaspalveluun sähköpostitse. Sähköpostista tulee käydä ilmi tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero. Kauppias palauttaa perutun tilauksen maksun 14 päivän kuluessa.
Tilaajalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Tämä palautusoikeus ei koske niitä tuotteita, jotka on valmistettu tai muutettu tilaajan erityistoivomusten mukaisesti. Palautusoikeus ei myöskään koske sivustolla tilaustuotteiksi merkittyjä tuotteita, elintarvikkeita eikä digitaalisia tuotteita.
Tilaajalla on oikeus palauttaa tuote seuraavissa tapauksissa:
(i)tilaus on peruutettu näiden tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä Kauppiaan asiakaspalveluun tai Virena Ky:n asiakaspalveluun (posti@porukan.com) 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta tai tuote on laitettu palautukseen Kauppiaan palautusohjeiden mukaisesti 14 päivän sisällä toimituksesta;
(ii)tuote on samassa kunnossa kuin se oli toimitettaessa ja kaikki toimitetut osat ovat mukana paketissa;
(iii)tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa
Tuote tulee palauttaa Porukan Kauppiaalle mahdollisimman pian peruutuksen jälkeen. Palautustoimituksen aikana tuotteelle mahdollisesti aiheutuneet vahingot ovat palauttajan vastuulla. Porukan Kauppias hyvittää tilaajalle palautuksesta aiheutuneet kulut samalla kun maksaa palautettavan tuotteen hinnan takaisin tilaajalle. Hyvitys tehdään välittömästi sen jälkeen kun palautettu tuote on saapunut Kauppiaalle ja sen kunto on tarkistettu, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta Porukan Kauppiaalle.
Mikäli tuote on viallinen tai vahingoittunut lähetyksessä, tilaajan tulee ilmoittaa asiasta Porukan Kauppiaan tai Virena Ky:n asiakaspalveluun heti kun vika on huomattu. Porukan Kauppias pyrkii korvaamaan viallisen tuotteen uudella, mutta mikäli tämä ei ole mahdollista, Kauppias hyvittää tilaajalle maksetun summan pitäen sisällään tuotteen hinnan ja toimituskulut. Hyvitys tehdään sen jälkeen kun vika on todennettu. Tilaajan on suositeltavaa olla yhteydessä Porukan Kauppiaan asiakaspalveluun toivoessaan tarkempia ohjeita asiasta.
Ehtojen muuttaminen
Virena Ky varaa oikeuden muuttaa verkkokauppaa, sen käytäntöjä ja tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa. Mikäli ehtoja muutetaan, Virena Ky ilmoittaa muutoksesta verkkokaupan etusivulla. Muutetut ehdot koskevat niitä tilauksia, jotka on tehty sen jälkeen kun muutoksesta on ilmoitettu verkkokaupan etusivulla.
Ylivoimainen este
Virena Ky ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi (force majeure) katsotaan mm. tulipalot, työtaistelutoimenpiteet, sodat, luonnonkatastrofit, viranomaisten väliintulot, häiriöt kuljetuksissa, alihankkijoilla, laitteissa, ohjelmistoissa, selaimessa tai verkkoyhteydessä.
Vastuut
Virena Ky ei vastaa välillisistä vahingoista elleivät ne aiheudu tahallisesta rikkomuksesta tai törkeästä huolimattomuudesta.
Sovellettava laki ja mahdolliset riitatilanteet
Nämä ehdot on laadittu Suomen lakia noudattaen. Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Yleistä yksityisyysasetuksista
Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Evästetiedot tallennetaan selaimeesi, ja ne suorittavat toimintoja, kuten tunnistavat sinut, kun palaat verkkosivustollemme, ja auttavat tiimiämme ymmärtämään, mitkä verkkosivuston osat pidät kiinnostavimpana ja hyödyllisimpänä.
Välttämättömät evästeet
Välttämättömän evästeen tulee olla käytössä aina, jotta voimme tallentaa evästeasetuksesi.
Jos poistat tämän evästeen käytöstä, emme voi tallentaa asetuksiasi. Tämä tarkoittaa, että joka kerta kun vierailet tällä sivustolla, sinun on otettava evästeet uudelleen käyttöön tai pois käytöstä.